dinsdag 31 mei 2011

Opening showroom Meme-Design Amsterdam



Afgelopen week is aan de Rijnstraat 165 te Amsterdam de nieuwe showroom van Meme-design geopend.
In het pand houden zowel de ontwerpsters van Meme Design als styliste Charlotte Emmerich van LOTZ interieur & styling kantoor.

Om hun showroom (voornamelijk gevuld met de designkeukens van nuuun) wat aan te kleden werd ik benaderd om een kleine overview van mijn portfolio in hun nieuwe showroom tentoon te stellen.
Zodoende werden daar afgelopen donderdag voor het eerst mijn nieuwe lampjes "BULB" hangend gepresenteerd.


De lampjes lichten de keukens in het achterste deel van de showroom aan en vormen met hun ronde traditionele vormen een groot contrast met de superstrakke rechthoekige keukenblokken van Nuuun.
Het effect dat dit contrast geeft in de ruimte werkt erg goed.




Meme design is leverancier en ontwerper van nuuun design keukens. Super strakke keukens in materialen als korian gecombineerd met walnotenhout. En héle cleane en strakke vormgeving. Naast keukens levert Meme ook (kantoor)meubelen op maat. Als je houd van een moderne less is more stijl dan kun je hier terecht. http://memedesign.nl/


Lotz interieur en styling maakt complete interieur ontwerpen en styling concepten. Alles van eerste schets tot installatie kan Lotz verzorgen. Ook fotostyling is mogelijk. Voor meer info http://www.lotzstyling.nl/



In de etalage van de showroom is mijn lamp Apollo te zien. En als decoratie op de keukens en kasten door de showroom heen zijn mijn vazen en serviesgoed tentoongesteld.



Naast mijn werk werd ook het werk van Daan Noppen, fotograaf, tekenaar en kunstenaar, tentoongesteld.
Ik vind zijn werk echt geweldig!
In de showroom van Meme Design hangt werk van hem uit 1 serie, een serie portretten van een vrouw in het maanlicht bij de verschillende maanstanden.
Elke stand van de maan zet de vrouw neer als een ander karakter, sterk, onschuldig, ingetogen.
Dit is in elk geval mijn gevoel en mijn interpretatie bij dit werk.
Wil je deze serie graag bekijken klik dan op onderstaande link

Naast deze fotografische werken maakt hij ook prachtige tekeningen, vooral zijn portretten zijn het bekijken waard, dus ik zou zeker eens een kijkje nemen op zijn website


Op de foto een weerspiegeling van de showroom met mijn lamp in een van de werken van Daan Noppen.


Toen Meme design en Lotz mij benaderden om mijn werk bij hen tentoon te stellen was ik eerst erg verrast.
Hun stijl is zo strak en modern dat mijn werk niet de meest voor de hand liggende keuze leek om hierbij te pressenteren. Nu mijn werk in de showroom hangt denk ik echter dat de verschillende stijlen van vormgeven elkaar versterken. De sterk gefacetteerde en gedetailleerde vazen en lamp zijn de decoratie bij de no nonsens vormgeving van de nuuun keukens en de traditionele uitstraling van de glazen van mijn bulblampjes steken speels af tegen de rechthoekige vormen, maar blijken perfect te passen in een hyper-modern interieur.



Het contact met de dames van Meme en Lotz was erg leuk, waardoor ik kan zeggen dat ik niet alleen een mooie showroom voor mijn producten rijker ben, maar ook een leuke ervaring met interessante contacten.
Dus sluit ik deze blog nu af met weer een vinkje op mijn lijstje;
weer een leuke nieuwe ervaring!
Ik kijk uit naar de volgende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten